Kiedy twoje pozycje się obniżą, może to wynikać z kilku powodów. Oto najczęściej spotykane scenariusze:
To trudne pytanie, ale chcielibyśmy zacząć od prostej analogii.
Pomyśl o lekcjach gry na skrzypcach: w ciągu kilku lekcji jestem pewien, że możesz zagrać kilka nut, a może nawet krótką piosenkę. Jednak po wielu latach ćwiczeń możesz występować przed ludźmi i urzekać publiczność swoimi umiejętnościami. Jeśli przestaniesz brać lekcje, stopniowo utracisz swój zestaw umiejętności.
Pozycjonowanie i optymalizacja stron są bardzo podobne, w ciągu kilku dni od zrobienia SEO możesz zobaczyć początkowe wyniki. Być może będziesz pozycjonować w Google dla niektórych bardzo niejasnych słów kluczowych. Po miesiącu zobaczysz jeszcze więcej, a kilka miesięcy później jeszcze więcej.
Pamiętaj, że pozycjonowaie to proces, a nie jednorazowe wydarzenie.
Jeśli jesteś zainteresowany natychmiastowymi wynikami, możesz być zainteresowany reklamą lub marketingiem PPC. Jeśli chcesz zbudować swoją firmę i zyskać ekspozycję w długim okresie czasu dla swojej marki, SEO jest idealną drogą.
Tylko linki dofollow dają przewagę SEO. Nofollow linki zwrotne mogą być świetne dla zwiększenia ekspozycji witryny i wysyłania ruchu, ale nie pomogą Ci w pozycjonowaniu. Nie oznacza to jednak, że nofollow backlinki są złe.
Jakość łącza zwrotnego można określić, analizując, jak wiarygodna jest łącząca się z nim strona internetowa. Ważne jest również to, że treść strony jest istotna dla Ciebie. Jeśli dobrze znana strona do Ciebie prowadzi, link zwrotny będzie dobry.
Należy pamiętać, że istnieje wiele dobrych stron internetowych, o których być może nigdy nie słyszeliście. Dlatego zaleca się sprawdzenie ich danych SEO. Możesz analizować uprawnienia do domeny, uprawnienia do stron, przepływ zaufania, przepływ cytatów, liczbę zewnętrznych linków, częstotliwość aktualizowania treści, zaangażowanie użytkowników i inne.